تیک توک

با ما بروز باشید

تیک توک

با ما بروز باشید

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

موزیک سنتی

دانلود آهنگ سنتی و آمار بالای آن، با توجه به الفت و نزدیکی جامعه ما با شعر و موسیقی، امر غریبی نیست. موسیقی سنتی ایرانی که آن را با اسامی از قبیل موزیک کلاسیک ایرانی، موسیقی اصیل و نیز موسیقی دستگاهی ایرانی هم می‌شناسیم، قدمتی دیرینه دارد.

نغمه‌ها و آوازهایی که سینه به سینه طی قرن‌ها پیش از میلاد مسیح تاکنون به ما رسیده و در این مسیر تاثیر و تاثراتی را با فرهنگ‌های همسایه مبادله نموده است.

 

موسیقی ایرانی: اصیل، سنتی، ریشه دار

آهنگ سنتی در کشورما، دیرینه‌ای به قدمت فرهنگ سرزمینی خود دارد. در طول تاریخ و جغرافیای ایران، هر جا و هر زمان نام و نشانه‌ای از فرهنگ ایرانی بوده، نوای موزیک و آهنگ‌های اصیل این مرز و بوم نیز، به گوش می‌رسیده است. آن هم نه به صورت نغمه‌های پراکنده یا آواهای درهم، بلکه موسیقی منظم و علمی که از دیرباز دارای ردیف و دستگاه نیز بوده است.

گواه این مدعا، ردیف‌های موسیقی اصیل ایرانی هستند که در مهر ۱۳۸۸ به عنوان نخستین پرونده مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی پونسکو به ثبت رسیده‌اند.

البته این دانلود نوعی از موسیقی سنتی در گذر از دوره‌های تاریخی و با تغییر و تبدیل‌هایی که در مرزهای سیاسی و جغرافیایی انجام شده، دستخوش تحولاتی نیز گشته است. کشورهای همسایه و آسیای میانه از قبیل ترکیه، یونان، پاکستان و افغانستان و جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان نیز، از این موسیقی ریشه‌دار ریشه گرفته‌اند.

تاثیر موسیقی برخی از این کشورها که در دوره‌ای از تاریخ بخشی از خاک ایران بوده‌اند بر آهنگ‌های ایرانی نیز، غیر قابل چشم پوشی است. تا آنجا که در هر جهت جغرافیایی ایران، نواها و موسیقی اصیل ایرانی اشتراکاتی با موزیک کشورهای همسایه دارد.

دانلود موسیقی سنتی و حواشی آن

آهنگ سنتی ایرانی، چنان که از نامش برمی‌آید، ریشه در فرهنگ بومی و سنت‌های ایرانی دارد. نواهایی که ریشه در جان ما ایرانیان دارند و چون به ساز دل نواخته می‌شوند، بی‌شک به گوش جان نیز شنیده خواهند شد. موسیقی و آواز سنتی ما ایرانیان از باربد و نکیسا، تا بنان و شجریان سراسر آمیخته با نغمه‌هایی است که از دل برمی‌خیزند و لاجرم بر دل نیز می‌نشینند.

اما در کنار این همه، باید پذیرفت که گذر زمان و تغییر نسل‌ها نیز، ارمغان موسیقی‌های تازه و هواداران آنها را با خود به همراه می‌آورد. فراوانی آمار دانلود آهنگ جدید و دانلود آهنگ پاپ در دوره ما را نیز نباید نادیده گرفت که در جای خود به‌خوبی نشانگر شدت این تغییرات است.شما برای دانلود سایر سبک های موسیقی ایرانی میتوانید به سایت موزیران مراجعه کنید.

  • ۹۹/۱۲/۰۳
  • holder seo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی